De tijd vliegt - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van RyanMilanopreis - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van RyanMilanopreis - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Milan en Ryan

28 April 2015 | Nicaragua, Granada

Voor Milan was donderdag een vervelend en ellendig dagje, in de nacht begon hij ziek te worden waardoor hij amper heeft kunnen slapen(voor de mensen die net zitten te eten, we zullen hier niet te ver op in gaan). Dit leidde ertoe dat hij die dag niet naar school kon maar dit hield Ryan niet tegen om naar school te gaan!

Donderdag was voor ons beide een wat saaiere dag dus, mede door het ziek zijn van Milan.

Gelukkig was Milan vrijdag weer wat beter en kon weer naar de Spaanse lessen. Onze laatste dag voor het weekend! We waren hier dan ook wel erg aan toe, het is erg intensief zulke dagen en je bent doodop aan het einde van de week. Vrijdag hadden we de excursie om naar de markt van Masaya te gaan, naar de oude markt en een markt waar ze voornamelijk Zopata's(schoenen) verkopen. Erg leuk om te zien en als we over 8 weken nog een souvenir voor thuis moeten kopen weten we waar we moeten wezen.

Vrijdagavond hebben we nog lekker wat gedronken met Ernesto, de vriend van Ezra en hebben het uitgaansleven eventjes ontmoet. We zijn er overigens niet lang gebleven, want normaal gesproken lagen we om deze tijd al te slapen (10 uur).

Zaterdag stond Kingsday op onze planning. Het werd georganiseerd door Nederlanders die hier iemand hebben ontmoet en zijn geëmigreerd. Er was een heerlijke BBQ aanwezig waarop echt heel lekker vlees gegrild werd. We waren hier samen met Janneke en Irene heen. Erg gezellig en grappig om zoveel Nederlanders bij elkaar te zien in Nicaragua. Er waren zelfs Nederlandse activiteiten zoals spijkerpoepen, stroopwafelhappen en zelfs een kleedjesmarkt!!

om een uurtje of 6 werden we gedropt door Janneke bij het bemzinestation om daar een bus te pakken richting Granada, maar hier begint het avontuur wat wij vooraf niet hadden verwacht. We stapten in een bus zonder te kijken waar de eindbestemming heen ging. Na een tijdje merkten we dat de bus een afslag nam die we normaal nooit maakte en vroegen of deze bus wel naar Granada ging, waaruit bleek dat deze dus niet naar Granada ging. We moesten uitstappen en het werd ontzettend snel donker. Daar liepen we dan, 2 jongens die niet eens 2 weken hier zijn langs een donkere weg. Na een kwartier te hebben gelopen hadden we besloten om een taxi te gaan nemen. De prijs voor Granada viel mee en stapten dus in de taxi, blij om weer naar huis te kunnen gaan. Toch vertrouwden we vanaf het begin niet helemaal de chauffeur, hij begon meteen te bellen en halverwege de rit deed hij zijn taxi borden van zijn auto. Godzijdank heeft hij ons veilig terug gebracht in Granada en konden we lekker naar huis, alleen iets later dan gepland, maar zo is Nicaragua, je kan hier niet plannen.

Zondag hebben wij een heerlijk dagje Laguna gehad. Na een tip van Janneke om naar de Monkey hut te gaan hebben we dit dan ook gedaan. Heerlijk een dagje relaxen en bijkomen van de drukke week school, niks mis mee!
Lekker kajakken, een heerlijke pizza eten, heerlijk!

En na dit leuke weekend begon onze week school weer. Elke week krijgen we een nieuwe docent, dus na even een korte kennismaking met de docent gingen we weer volop aan de slag. Ook zijn er 4 nieuwe Nederlanders bijgekomen, altijd gezellig!

De middag activiteit was een mooie rondvaart langs de eilanden van Granada. Echt prachtig om te zien en veel huizen waar mensen wonen. We hebben zelfs nog apen gevoerd, door met bananen naar ze te gooien. Super leuk!

Er gebeuren weer elke dag nieuwe dingen waardoor Nicaragua gewoon leuk blijft!

Met nicaraguaanse groetjes,

Ryan en Milan

• 29 April 2015 - 10:57

Hans Kerchman:

Spannend van die taxi!
    Maar leuk om te lezen dat jullie je vermaken en het spaans ook al beter gaat.

• 29 April 2015 - 18:15

Nel Kerchman:

Hallo Ryan en Milan,

Zo te lezen beleven jullie wel avonturen hè ? Was wel spannend zo in het donker.
    Gelukkig dat jullie een taxi vonden, hoewel dat ook wel spannend was! Gaat het goed met
    de Spaanse les ? Fijn dat jullie het naar je zin hebben, is het voetbal al begonnen en

hoe is het met de warmte ?Nog een fijne tijd samen,

Hug en groeten van

Oma

• 02 Mei 2015 - 00:00

Reny Van Beek:

Dag jongens,
    Het is hier al bijna middernacht en oma Reny zit zoals gewoonlijk nog achter de computer!
    waarschijnlijk zijn jullie al klaar met jullie Spaanse les en bezig met weer een nieuw avontuur!
    fijn dat jullie het zo naar de zin hebben en ook wat van het land zien en met de gewoonten kennismaakt. Hoewel, "Kingsday!!!" Maar toch leuk om zo ook andere Hollanders te ontmoeten.
    Een fijn weekend !

Liefs, oma en Ab.

• 05 Mei 2015 - 10:05

Ellen Kerchman:

Ik lees jullie avonturen met veel plezier. En kijk dan ook uit naar de volgende! Veel plezier daar!