Alweer 3 weken voorbij - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van RyanMilanopreis - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken voorbij - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van RyanMilanopreis - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken voorbij

Door: Ryan en Milan

06 Mei 2015 | Nicaragua, Granada

Onze tweede van school was voor ons allebei een goede week school. Elke week veranderen we qua docent, waardoor Milan nu een docent heeft gekregen die alles veel beter uitlegde en dingen leerde wat noodzakelijk was voor het Spaans. Ryan had net als de eerste week een hele fijne en goede docent waarmee hij goed op kon schieten!

Net als alle andere weken vloog ook deze week echt voorbij. Het eerst 4 uur lessen en daarna een activiteit zorg ervoor dat wij ons niet hoeven te vervelen maar genoeg vrije tijd hebben voor onszelf.

Deze week hebben we weer veel leuke activiteiten gehad, zoals: Het beklimmen van vulkaan Masaya. Echt een prachtig uitzicht nadat we op het hoogste puntje van de vulkaan stonden. Ook stond er deze week een kookles op het programma, weer typische Nicaraguaans eten. Hierdoor leren we echt de Nicaraguaanse keuken kennen, leuk voor thuis!

Voor school was het nog niet genoeg, want we kregen een priveles dansen van 1 van de beste dansers in Granada. We mochten onze heupen los gooien met behulp van een paar lekkere cocktails en een shotje ;).

We hadden dit weekend grootste plannen, maar helaas is dit niet gebeurd. We hebben een weekend San Juan del Sur uitgesteld naar komend weekend, omdat we helaas geen geschikte slaapplek konden vinden. Nu hebben we het nog lekker tegoed.

Na het weekend heerlijk rustig aan gedaan te hebben, een zwembad te hebben opgezocht mochten we ons weer klaarmaken voor een week Spaanse school.

Nieuwe week, nieuwe docent. Deze week viel het helaas tegen met wie wij gekregen hebben. Maarja, niks aan te doen en volop aan de bak!
Natuurlijk stonden er ook weer nieuwe activiteiten op de planning. Maandag mochten we onze benen trainen door middel van een mountainbike tocht. Na een tocht van anderhalf uur door Granada verwenden we onszelf met een biertje en een mooi uitzicht.

Dinsdag hebben we weer potten gebakken, net zoals de eerste activiteit.

Op het moment van schrijven zijn er alweer bijna 3 weken voorbij, zo omgerekend 30% van onze reis. De tijd gaat echt heel snel. Genieten met de dag!

En ja, we houden hem er gewoon in:

Met Nicaraguaanse groetjes,

Milan en Ryan

• 07 Mei 2015 - 08:08

Bea Tolboom:

hoi Milan en Ryan

Mezelf even bijgelezen met jullie laatste 3 verslagen..jullie zijn er maar druk mee.
    Wat lijkt me het vreselijk lastig om zó Spaans te leren zeg! Hopelijk hebben jullie het gauw te pakken..
    Wat grappig dat jullie zijn pottenbakken

• 13 Mei 2015 - 09:50

Ellie Boot:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen! Ik ben benieuwd naar het vervolg - en naar jullie activiteiten met de kinderen, straks. Hartelijke groet!