San Juan del Sur bezoeken! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van RyanMilanopreis - WaarBenJij.nu San Juan del Sur bezoeken! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van RyanMilanopreis - WaarBenJij.nu

San Juan del Sur bezoeken!

Door: Ryan en Milan

14 Mei 2015 | Nicaragua, Granada

Na weer een paar dagen les te hebben gehad en weer 1 activiteit te hebben gehad, waren wij van plan om een weekendje Granada te verlaten.
De bestemming die wij gekozen hebben was San Juan del Sur, een welbekende surfplek waar veel (Amerikaanse) toeristen naar toe komen om een weekend of langer te gaan surfen.

Via contacten van Ezra zijn wij aan het email adres gekregen van een Nederlander die huisje verhuurd vlakbij de kust met een heel mooi uitzicht. Voor een niet al te dure prijs konden we 2 nachten boeken.
Wij wilden graag 2 nachten, zodat we de vrijdag konden vertrekken en de volledige zaterdag hadden om San Juan te verkennen.

Vrijdagmiddag om 1 uur vertrokken we met de bus die ons 3 uur later in San Juan de Sur weer zou afzetten. Na 2x overstappen is dit uiteindelijk ook gelukt. Dit kostte ons maar liefst 2 dollar per persoon!
Na een leuke speurtocht kwamen we dan eindelijk aan bij ons huisje. De meeste taxi eigenaren kenden deze huisjes niet omdat het niet heel erg bekend is in de buurt.

Meteen lekker boodschapjes doen en onze hongerige maagjes vullen met een heerlijke pizza en Pasta carbonara. Een paar biertjes gedronken onder het genot van een prachtig uitzicht, wat kan het leven in Nicaragua toch mooi zijn! Maar het absolute toppunt was, allebei onze eigen hangmat bij ons huisje met daarbij het mooie uitzicht op de baai met het grootste Jezus standbeeld van Midden Amerika.

Zaterdag vroeg uit de veren om zoveel mogelijk te doen op deze dag. In een folder kwamen we een advertentie tegen van een trip met een boot in de avond waarbij we plekjes zouden bezoeken langs de zee en onbeperkt bier en rum. Dit hebben we dan ook meteen geboekt, hierbij was de avond al ingevuld.

We moesten hiervoor om half 4 aanwezig zijn omdat de trip om 4 uur begon. Hiervoor konden we nog een prachtig strand bezoeken met grote golfen waarbij veel mensen aan het surfen waren. Helaas hadden wij niet genoeg tijd om te surfen, maar we komen zeker nog een keer terug om dit te gaan doen!

De trip was helemaal wat wij verwacht hadden. We kwamen aan om half 4, waarna we nog een lange tijd hebben zitten praten met de baas van het bedrijf. Een hele aardige man die prima Engels sprak. Samen met 9 andere Amerikanen vertrokken we om 4 uur naar de boot voor de trip. Meteen na het lossen werden onze eerste Cerveza's(bier) in onze handen geduwd. Een heerlijk muziekje, biertje en een prachtig uitzicht op de zee, wat wil je nog meer?!

Na een half uurtje anker uitgegooid waarna we heerlijk hebben kunnen zwemmen in de zee, heerlijk!

Na dit avontuur hadden we natuurlijk erge trek gekregen in een lekkere hap. Toevallig kwamen we de baas van de trip tegen die ons uitnodigde om mee te gaan eten, dit sloegen we zeker niet af. We konden heerlijk mee eten van een hele grote pan met Paëlla en natuurlijk live muziek.

Zondag wilden we eigenlijk nog wat gaan doen maar waren hier veel te moe voor en hadden eigenlijk niet meer zo heel veel zin. Daarom lekker op tijd de bus gepakt om niet al te laat weer thuis te komen. We hebben echt een heerlijk weekend gehad, dit was een weekendje vakantie!

Bij het eten van de Paëlla hebben we nog afgesproken met de baas van de trip om bij hem surflessen te gaan nemen, die afspraak staat dus!

En maandag begon voor ons weer een 'normale' week school. om 8 uur stonden we daarom klaar om weer aan de slag te gaan met als middagactiviteit weer heerlijk koken. Dit hadden we al eens eerder gedaan, maar nu weten we precies hoe het allemaal moet.

Dinsdag hebben we in de middag niks gedaan, Milan en een andere student voelden zich niet zo lekker waardoor de activiteit verplaatst werd naar vrijdag.

Volgende week begint ons project dan echt. Onze 4 weken voorbereiding in de praktijk brengen. In de morgen van vandaag(woensdag) kregen we een bericht van Stichting Weeshuis dat zij een donatie zullen doen van 1000 euro voor Juntos Contigo, helemaal super dus!

We zitten hier al een maand, een maand van puur genot!

Met Nicaraguaanse groetjes,

Milan en Ryan

• 14 Mei 2015 - 10:13

Mark:

Om jaloers op te worden, mooie avonturen.

• 14 Mei 2015 - 16:43

Bea:

hoi Mil en Ryan, wat een fantastisch weekend hebben jullie gehad zeg! Zag er mooi uit op de foto's..
    Geniet er maar goed van, volgende week écht aan de bak

• 14 Mei 2015 - 17:47

René:

Ha mannen, nou dat zijn zeker mooie avonturen. Leuk om te lezen dat jullie het goed hebben.
    Alvast succes volgende week!!

• 14 Mei 2015 - 23:15

Reny Van Beek:

Dag jongens,

wat hebben jullie daar een heerlijke tijd en wat zien jullie veel!
    Om nooit meer te vergeten!